中央線運用離脱編成と京葉線(武蔵野線)/JREast Chuo Line Rapid Service outgoing trains and JRKeiyo Line (JRMusashino Line)

209系およびE233系電車の運用離脱に関する情報のまとめ

20248月末に、2091000番台の電車が中央線快速の定期運用から外れましたが、1115日の時点で廃車にはならず、豊田車両センターに留置されています。これらの電車やE233H49編成・T71編成が京葉線に転属される可能性が指摘されています。京葉線は東京都区内に入る割に本数が少なく、ダイヤ改正で運行本数が減少しているため、増発が必要とされています。しかし、車両の予備が不足しているため、209500番台の京葉線運用も続いています。

SNSなどで纏めた噂

  1. 2091000番台の電車は中央線快速の運用から離脱が確認されましたが、豊田車両センターに留置されています。
  2. E233T71編成がグリーン車未対応で運用離脱の噂があります。
  3. E233H49編成が豊田車両センターに留置されており、ドアステッカーが剥がされました。
  4. 209系とE233H49編成の電車が豊田車両センターに留置されており、将来的な再利用か廃車の可能性があります。
  5. これらの電車が京葉線に転属され、増発に充てられる可能性が指摘されています。

Summary of Information Regarding the Withdrawal of 209 Series and E233 Series Trains

By the end of August 2024, the 209 Series 1000 trains were withdrawn from regular service on the Chuo Line Rapid. Although the withdrawal was confirmed, as of November 15, 2024, the two train sets remain stored at the Toyoda Train Center without being scrapped. There is speculation that these trains, along with E233 Series H49 and T71 sets, may be transferred to the Keiyo Line due to a shortage of trains. The Keiyo Line has fewer trains than expected for a route entering central Tokyo, and recent timetable changes have resulted in fewer overall services, causing public backlash. Despite the partial restoration of rapid services in September 2024, the increase in trains has not been significant. The Keiyo Line had planned to transfer all 209 Series 500 trains to the Musashino Line but kept them due to lack of spare trains.

Rumors compiled by social networking sites

  1. The 209 Series 1000 trains have been confirmed withdrawn from the Chuo Line Rapid service but remain in storage at Toyoda Train Center.
  2. E233 Series T71 heading to Tokyo on the Chuo Line Rapid is rumored to be withdrawn due to non-compliance with Green Car installations.
  3. E233 Series H49 stored at Toyoda Train Center had its door stickers removed, indicating it might be withdrawn soon.
  4. Both 209 Series Trains and non-compliant E233 Series H49 trains are stored at Toyoda Train Center, hinting at possible future developments, including either scrapping or repurposing.
  5. There is speculation that these trains might be used to increase services on the Keiyo Line due to an overall lack of sufficient train sets.

 

京葉線の運用数

両数

本数

運用数

予備車

10両固定

21編成

最大18運用

3編成

6+4両編成

4編成

最大2運用

2編成

8両編成(武蔵野線)

45編成

最大43運用

2編成

 


ホームページ

GalaVisionJapan

SNS

Twitter

動画の更新と気分でとっさの投稿に使うツール

Instagram

tumblr

たまに更新する

YouTubeサムネイルを中心に投稿

YouTube

鉄道動画チャンネル

非鉄チャンネル

随時更新している

非鉄だが不定期更新

鉄道ブログ

気まぐれチャンネル

ほぼ更新しない

サブのサブ

※一部の動画はNabe氏が撮影している場合があります。


コメント

このブログの人気の投稿

大菅踏切事故について

京王線の列車番号が把握ができるサイト

貨物ちゃんねる運用状況表を一気に開く便利な記事