横須賀線、線路損傷で運転見合わせ/JR East Yokosuka Line Suspended Due to Track Damage.



横須賀線、線路損傷で運転見合わせ

2025130日早朝、JR横須賀線内(武蔵小杉(神奈川県川崎市中原区)~西大井(東京都大田区)間で大田区内)で線路が損傷しているのが発見され、東京~横浜間で運転が見合わせとなりました。この影響で、湘南新宿ラインや埼京線にも遅延が発生し、広範囲にわたってダイヤが乱れました。

事故の状況

午前6時ごろ、横須賀線西大井~武蔵小杉駅間で信号の異常が確認され、職員が線路を確認したところ、損傷が見つかりました。JR東日本は、午前10時半ごろから1時間程度、復旧作業のため運転を見合わせると発表しました。

影響

この影響で、横須賀線の東京~横浜間、湘南新宿ライン全線、相鉄線直通の新宿~羽沢横浜国大間で運転が見合わせとなりました。また、埼京線にも遅延が発生し、多くの利用者に影響が出ました。

運転再開

JR東日本は、午後010分に運転を再開する見込みだと発表しました。しかし、SNS上では、運転再開後も遅延や行き先変更が続いているという情報が多数投稿されています。

SNSでの反応

SNS上では、今回の事故に関する様々な意見が投稿されています。

  • 「横須賀線は始発から下りの第七閉塞信号機ぶっ壊れてたのにATS解放して騙し騙し運転していて、保線通信が来たら線路破断がわかって上下線止める羽目になったのかなんとか朝ラッシュ前にダイヤ乱れも線路も信号機も直したかったけどダメダメですね昨日は人身だし横須賀線ユーザーは出勤が大変」
  • 「今日は湘南新宿ラインと埼京線が止まり山手線に客が集中。新宿駅は社会科の教科書で見たことあるような写真に。」
  • 「埼京線が止まる湘南新宿ラインが止まる相鉄直通が止まる相鉄が遅れる東急が遅れるが実現してしまった日」
  • 「横浜駅にやって来たE233系この文面だけなら普段から京浜東北・横浜線・上野東京ライン・湘南新宿ラインと3種類のE233が見れる訳で何の変哲もありませんが、これが埼京線のE233系しかも相鉄の横浜駅となれば当然話は別です本来は相鉄12000系の間合い運用だそうですが、今朝からのゴタゴタでE233系が迷い込んでしまったらしく」

まとめ

今回の横須賀線での線路損傷事故は、多くの利用者に影響を与えました。SNS上では、JR東日本の対応に対する批判的な意見も多く見られました。

本ブログ記事は、ニュース記事とSNSでの情報を基に作成しました。


JR East Yokosuka Line Suspended Due to Track Damage.

Summary:

On the morning of January 30, 2025, track damage was discovered within the JR Yokosuka Line, specifically between Musashi-Kosugi (in Nakahara Ward, Kawasaki City, Kanagawa Prefecture) and Nishi-Oi (in Ota Ward, Tokyo). As a result, train operations between Tokyo and Yokohama were suspended. The disruption also caused delays on the Shonan-Shinjuku Line and the Saikyo Line, leading to widespread schedule disruptions.

Accident Details

Around 6:00 AM, an abnormal signal was detected between Nishi-Oi and Musashi-Kosugi stations. Upon inspection, damage to the tracks was found. JR East announced that train operations would be suspended for approximately an hour starting from around 10:30 AM for restoration work.

Impact

Due to this incident, train services on the Yokosuka Line between Tokyo and Yokohama, the entire Shonan-Shinjuku Line, and the Sotetsu Line direct service between Shinjuku and Hazawa-Yokohama-Kokudai were suspended. Additionally, the Saikyo Line experienced delays, affecting a large number of passengers.

Resumption of Operations

JR East anticipated resuming operations at 12:10 PM. However, social media posts indicated continued delays and changes in destinations even after the resumption. Various opinions and criticisms regarding JR East's response to the incident were shared on social media.

Reactions on Social Media

Many users posted their opinions about the incident on social media:

  • "The Yokosuka Line's 7th signal was broken from the first train of the day, and they tried to run it by bypassing the ATS. Maintenance communication revealed the track damage, leading to the suspension of both directions. It seems they tried to fix the schedule, track, and signal before the morning rush, but it didn't work out. Yesterday there was also a personal accident... Commuters on the Yokosuka Line had a hard time getting to work."
  • "With the Shonan-Shinjuku Line and Saikyo Line stopped, passengers crowded onto the Yamanote Line. Shinjuku Station looked like something out of a social studies textbook."
  • "The Saikyo Line stops → The Shonan-Shinjuku Line stops → The Sotetsu direct service stops → The Sotetsu Line is delayed → The Tokyu Line is delayed—a perfect storm."
  • "An E233 series train arrived at Yokohama Station. Normally, you see three types of E233 series on the Keihin-Tohoku, Yokohama, Ueno-Tokyo, and Shonan-Shinjuku Lines. However, this was an E233 series from the Saikyo Line at Sotetsu's Yokohama Station, which is unusual. It seems the E233 series got lost due to the confusion from this morning’s disruptions."

Summary

The track damage incident on the Yokosuka Line had a significant impact on many passengers. There were numerous critical opinions regarding JR East's response to the incident on social media.

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