E657系K11編成の修繕と西武2000系2083編成の廃車回送について軽くまとめ/Brief Summary of the Repair of E657 Series K11 Formation and the Decommissioning Transport of Seibu 2000 Series 2083 Formation

 E657K11編成の修繕と西武20002083編成の廃車回送について軽くまとめ

E657K11編成の修繕

  • 20211226日に常磐線内で発生した踏切事故当該車両であるE657K11編成の先頭車クハE657-11が、総合車両製作所横浜事業所(J-TREC横浜)で修繕作業を受けていました。
  • 2024920日にJ-TREC横浜事業所に入場し、2025219日未明に修繕を終えて出場、陸送されました。
  • 修繕内容は、事故による9号車と8号車の床下機器類や窓の破損修繕とみられています。
  • E657K11編成は、全車両が揃わない7両または8両編成で臨時列車として運用されることが期待されています。

西武20002083編成の廃車回送

  • 西武20002083編成が、2025217日に廃車のため横瀬車両基地へ回送されました。
  • 2083編成は、主に新宿線で運用されていましたが、池袋線での活躍経験もあります。
  • 比較的長く新宿線で走り続けた編成であり、約33年に渡り活躍しました。
  • 今回の廃車回送により、西武2000系の後期型車両の廃車が進んでいることが示唆されています。

その他

  • E531系クハE531-17は事故廃車後、代替新造で二代目が登場しましたが、E657系クハE657-11は修理で復帰しました。

 E657系K11編成クハE657-11J-TREC横浜出場後陸送へ


西武2000系2083編成廃車回送

Repair of E657 Series K11 Formation

  • The leading car of the E657 series K11 formation, Kuha E657-11, which was involved in a level crossing accident on the Joban Line on December 26, 2021, underwent repair work at the Yokohama Works of Japan Transport Engineering Company (J-TREC Yokohama).

  • It was admitted to J-TREC Yokohama on September 20, 2024, and completed repairs and transportation out on the early morning of February 19, 2025.

  • The repairs are believed to involve the restoration of underfloor equipment and windows on cars 9 and 8 damaged in the accident.

  • The E657 series K11 formation is expected to be used as a special train with a 7 or 8-car formation that is missing some cars.

Decommissioning Transport of Seibu 2000 Series 2083 Formation

  • The Seibu 2000 series 2083 formation was transported to Yokose Vehicle Base for scrapping on February 17, 2025.

  • The 2083 formation mainly operated on the Shinjuku Line but also had experience on the Ikebukuro Line.

  • It was a relatively long-running formation on the Shinjuku Line, with approximately 33 years of service.

  • This decommissioning transport suggests that the scrapping of the later models of the Seibu 2000 series is progressing.

Additional Information

  • After the accident scrapping of the E531 series Kuha E531-17, a replacement was newly built as a second generation. However, the E657 series Kuha E657-11 was repaired and returned to service.

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