E2系J66編成(200系リバイバルカラー)が新潟から函館へ/The E2 Series J66 Formation (200 Series Revival Colors) Travels from Niigata to Hakodate.

202545日、JR東日本E2J66編成が函館港で水揚げされている様子が確認され、新潟でも陸送が目撃されました。この動きは、独立行政法人鉄道建設・運輸施設整備支援機構(JRTT)がJR東日本から試験車両1編成を調達するという公示と関連している可能性が高いです。

概要

  • JR東日本E2J66編成が、試験車両としてJRTTに譲渡される可能性が高い。
  • この編成は、新潟から陸送され、函館港で水揚げされている。
  • JRTTは、青函トンネルの高速化に向けた試験に使用する予定。

詳細

  • JRTTは、JR東日本から試験用車両1編成と車軸3組を調達することを公示しています。
  • E2J66編成は、この試験用車両として選ばれた可能性が高いです。
  • 編成は10両編成のうち、8両が試験用車両として納入され、JR北海道に車籍編入される可能性が高いです。
  • 青函トンネルの高速化に向けた専用の確認車に改造される可能性があります。
  • 陸送はアチハ株式会社が担当した。

この情報は、青函トンネルの高速化に向けた重要な動きを示唆しています。

 

On April 5, 2025, JR East'Japan E2 series J66 train was seen being landed at Hakodate Port, and land transportation was also spotted in Niigata. This move is likely to be related to the announcement by the Japan Railway Construction and Transportation Facilities Development Agency (JRTT) that it will procure one test train from JR East Japan.

summary

  • There is a high possibility that JR East'Japan E2 series J66 trains will be transferred to JRTT as test vehicles.
  • This formation is transported overland from Niigata and landed at Hakodate Port.
  • The JRTT will be used for tests aimed at speeding up the Seikan Tunnel.

detail

  • JRTT has announced that it will procure one test train and three sets of axles from JR East Japan.
  • It is highly likely that the E2 series J66 formation was chosen for this test.
  • Of the 10-car trains, 8 will be delivered as test vehicles and are likely to be transferred to JR Hokkaido.
  • There is a possibility that it will be converted into a dedicated confirmation car for speeding up the Seikan Tunnel.
  • Land transportation was handled by Atiha Corporation.

This information suggests an important move towards speeding up the Seikan Tunnel.

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