ED75形767号機、秋田総合車両センターへ廃車回送/ED75 type No. 767 is scrapped and returned to Akita General Vehicle Center

ED75767号機、秋田総合車両センターへ廃車回送

2025728日、ED75767号機が秋田総合車両センター(AT)へ入場しました。

この機関車は、8635列車として単機で廃車回送されたとみられます。

秋田駅(秋田総合車両センター南秋田センター)と土崎駅(秋田総合車両センター本所)は約7.1kmと比較的短い距離のため、目撃者は意外にも少ないとされています。

ED75形は、交流電化区間用の電気機関車として、国鉄時代から東北本線などで活躍してきました。この767号機も長年にわたり多くの列車を牽引し、鉄道輸送を支えてきました。

今回のAT入場は、秋田に所属するED75の消滅を意味すると考えられます。

 

ED75 type No. 767 is scrapped and returned to Akita General Vehicle Center

On July 28, 2025, the ED75 Type 767 entered the Akita General Vehicle Center (AT).

This locomotive seems to have been scrapped and returned as a single 8635 train.

Akita Station (Akita General Vehicle Center Minami Akita Center) and Tsuchizaki Station (Akita General Vehicle Center Main Office) are relatively short distances of about 7.1 km, so there are surprisingly few witnesses.

The ED75 type has been active on the Tohoku Main Line since the JNR era as an electric locomotive for the AC electrification section. This No. 767 has also pulled many trains for many years and supported rail transportation.

This AT entry is thought to mean the retirement of this locomotive.

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