209系1000番台の新たな動き/New Developments in the 209 Series 1000 Subseries, Formerly Used for Direct Service on the Chiyoda Line

2091000番台トタ82編成に動きがあり以前ブログで書いた転用などの考察ことなのですが、新たな動きがみられたそうです。

  • 209系トタ82編成の分割作業が確認されており、将来的な廃車の可能性が示唆されています
  • トタ82編成は、転用改造のために分割される予定で、余剰車両が脱車された後に改造される流れが基本のようです。
  • 編成内の車両が一部撤去され、廃車準備のためか、または転用のために別の編成に組み込まれる可能性があります。
  • 同様に運用されてきたトタ81編成については、編成に変化がないとの報告があります。
  • トタ82編成の一部車両は、他の編成と一緒に転用されるかもしれないが、詳細は不明です。
  • 一部の車両は、既に車体番号のみで判断されるなど、廃車が近いことが示唆されています。
  • 長野・秋田・郡山へ編成全体で廃車回送するときは分割せずに機関車牽引を行うので全編成廃車ではなく転用する可能性を示唆しています。
  • 中央本線立川~高尾~大月間の一部普通列車が2113ドア使用されておりE2334ドアのと共存して走行しており、ホームドア整備阻害になる為置き換えすることを示唆されてる。

京葉線への転用は絶望的であり、耐寒改造を施すにしてもわざわざ編成を分割する必要性が意味深である。

There have been new developments regarding the 209 Series 1000 Subseries "Tota 82" set, which I previously analyzed in my blog concerning its potential reassignment.

  • The splitting of the Tota 82 set has been confirmed, suggesting a potential future scrapping.
  • The Tota 82 set is scheduled to be divided for reassignment modifications, with surplus cars being removed before the modification.
  • Some cars within the set have been removed, potentially for scrapping or reassignment into other sets.
  • Reports indicate that there has been no change in the Tota 81 set, which has been operated similarly.
  • Parts of the Tota 82 set may be reassigned along with other sets, but details are unknown.
  • Some cars are already judged by their body numbers only, suggesting that scrapping is near.
  • When the entire set is transported to Nagano, Akita, or Koriyama for scrapping, it will be hauled by locomotive without splitting, indicating the possibility of reassignment rather than scrapping the whole set.
  • Parts of ordinary trains on the Chūō Main Line between Tachikawa, Takao, and Ōtsuki are using 211 series 3-door cars, running alongside E233 series 4-door cars. This could suggest a replacement due to hindrance in platform door installation. The transfer to the Keiyō Line seems unlikely, and even if cold-resistant modifications are made, the need to split the set is intriguing.

 



コメント

このブログの人気の投稿

大菅踏切事故について

京王線の列車番号が把握ができるサイト

貨物ちゃんねる運用状況表を一気に開く便利な記事