大井町線各駅停車用新型車両6020系(50番台)投入&211系6000番台GG編成譲渡疑惑が判明もすでに準備/Introduction of new model train 6020 series (50 series) for each stop on the Oimachi Line & suspicion of the transfer of 211 series 6000 series GG train set revealed, preparations already made.

 

1.    東急電鉄、大井町線に新型車両「6020系」を導入!

東急電鉄は2025年夏から大井町線(各駅停車用)に新型車両「6020系」を導入します。これは現在各駅停車で使用している9000系と9020系を置き換えるためで、18編成90両が導入される予定です。

6020系は快適性、安全性、環境性能に優れており、快適性を高めるための空気清浄機やハイバックシート、多言語対応の液晶ディスプレイ、使いやすい荷物棚、全車両に設置されたフリースペースが特徴です。

また、低騒音型のモーターや高効率の制御装置、LED照明の採用により、騒音の低減と消費電力の削減を実現。安全面では、車両の状態を常に監視する装置が導入され、故障の未然防止と運行の安定化が図られています。

外観は白色を基調にオレンジ色の帯が配され、内装には沿線の風景をイメージしたデザインが採用されています。

鉄道ファンからは、プラレールでの製品化を期待する声や、将来的な7両編成化への期待、9000系・9020系の西武鉄道への譲渡に関する憶測などが上がっています。また、大井町線の放送が更新される可能性についても話題になっています。

2.    JR東海の2116000番台、流鉄への譲渡なるか?

JR東海で活躍していた2116000番台GG編成が引退し、流鉄に譲渡されるのではないかという噂が広まっています。この噂の発端は、千葉県の令和7年度予算案に「鉄道輸送対策事業費補助」が含まれており、その対象に流鉄が含まれていることです。

ただし

しかし、流鉄の変電所が211系の回生ブレーキに対応しているかについては疑問の声も上がっています。回生ブレーキは電力を再利用するシステムですが、流鉄の変電所がこのシステムに対応していない場合、211系は性能を十分に発揮できない可能性があります。

一方で、211系が他の地方私鉄に譲渡される可能性も指摘されており、今後の動向が注目されます。

鉄道ファンからは、211系の譲渡先に関する様々な憶測や、流鉄の変電設備に関する情報交換、過去の流鉄の写真などが共有されています。


 

1.      Tokyu Corporation to launch new train "6020 system"!

Tokyu Corporation is 2025, the new train "6020 system" is introduced. This is currently used by 9000 and 902018 90 cars will be introduced.

6020 series is superior in comfort, safety and environmental performance, and features air purifiers and high-back seats for increased comfort, multilingual LCD displays, easy-to-use luggage racks, and free space in all vehicles.

also low-noise motors and high-efficiency control devices, LED lighting reduces noise and power consumption. In terms of safety, a device has been introduced to constantly monitor the condition of the vehicle to prevent breakdowns and stabilize operations.

is based on white with orange bands, and the interior is designed to resemble the scenery along the railway.

railway fans expressed their hopes for the commercialization of the product at Plarail, and the future 7-car formations, 9000系・9020 series to Seibu Railway. There is also a lot of talk about the possibility of updating the broadcast of the Oimachi Line.

2.      JR Tokai 2116000 series, will it be transferred to Ryutetsu?

JR was active in the East Sea2116000番台GG will retire and be transferred to Ryutetsu. The rumor originated in Chiba Prefecture Reiwa7 budget proposal includes a "subsidy for rail transportation measures project," and the target of the subsidy includes drift rail.

where

However, the drift iron substation is 211 systems. Regenerative braking is a system that reuses electric power, but if the substation of the drift iron does not support this system, 211 systems may not be able to perform at their full capacity.

on the other hand, 211 system may be transferred to other local private railways, and future trends will be closely watched.

railfans 211 system, the exchange of information on the substation equipment of the drifting iron, and photos of the past drift iron are shared.

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