大井町線各駅停車用新型車両6020系(50番台)投入&211系6000番台GG編成譲渡疑惑が判明もすでに準備/Introduction of new model train 6020 series (50 series) for each stop on the Oimachi Line & suspicion of the transfer of 211 series 6000 series GG train set revealed, preparations already made.
1. 東急電鉄、大井町線に新型車両「6020系」を導入!
東急電鉄は2025年夏から大井町線(各駅停車用)に新型車両「6020系」を導入します。これは現在各駅停車で使用している9000系と9020系を置き換えるためで、18編成90両が導入される予定です。
6020系は快適性、安全性、環境性能に優れており、快適性を高めるための空気清浄機やハイバックシート、多言語対応の液晶ディスプレイ、使いやすい荷物棚、全車両に設置されたフリースペースが特徴です。
また、低騒音型のモーターや高効率の制御装置、LED照明の採用により、騒音の低減と消費電力の削減を実現。安全面では、車両の状態を常に監視する装置が導入され、故障の未然防止と運行の安定化が図られています。
外観は白色を基調にオレンジ色の帯が配され、内装には沿線の風景をイメージしたデザインが採用されています。
鉄道ファンからは、プラレールでの製品化を期待する声や、将来的な7両編成化への期待、9000系・9020系の西武鉄道への譲渡に関する憶測などが上がっています。また、大井町線の放送が更新される可能性についても話題になっています。
東急大井町線の新型車両「各停6020系」導入時期決まる 9000系など引退へ https://t.co/xhy5ow7JRD
— 273(つなみ) (@sas273_lj) February 28, 2025
ツイート「新型車両6020系が登場します!」
— そぼろ (@soboro_saboro) February 28, 2025
東急大井町線民「お〜」
近鉄南大阪線民「え、は?」
ようやく大井町線各停にも新型車両が導入…!
— OM9 0 1 5F (@OM90_15F) February 28, 2025
パッと見ですが、ドア横の手すりについてはE235系1000番台後期車のように、コストカットされた仕様になってますね。
吊り革は改良された形状になってる。 https://t.co/mzLOCmQzJ2
やはり大井町線新型車両は大井町線6020系の増備決定だな~
— 上原歩夢ちゃん大好き(田都2020、5000) (@86iqNukjnrulw3G) February 28, 2025
予想していましたがプラレールで大井町線6020系各駅停車用が発売したら買うゾ〜
一気に入りそうですね❗
https://t.co/aZIuGvAQE1
— ダイヤを見ながら渡る旅 (@Sd4lsH) February 28, 2025
東急電鉄が遂に大井町線各駅停車向けの新型車両についてプレスを発表。
既存の6020系を5両にしたものを導入するというのは、後々の利用状況で7両に増結する可能性を考慮してものかな。
そう考えると非常に合理的で現実的な判断だと思う。
J-TREC横浜で目撃があったけど、東急大井町線に6020系の5両編成を導入して、9000系と9020系を西武に譲渡するらしい🤔。
— 4直チャンネル (@Mmm79202401) February 28, 2025
中身は、7両編成のものと変わりはなさそうね🤔。
5両編成は、8090系列などの中古車ばかりだったけど、新型車両が導入だね🤗。 https://t.co/hfdjuuP4qh
東急電鉄 大井町線各駅停車用
— 情景 (@aizunosato254) February 28, 2025
新型車両6020系を導入へ
時期 2025年夏以降、順次導入
両数 18編成 計90両(1編成 5両)
これにより9000系および9020系の全てが本車両に置き換わります
*2月28日公式発表
*甲種輸送が楽しみですね。
それにしても、大井町線は東横線からのお下がりから脱却になるのか
— 一鷹(復刻館)@3/15(土)旅チケット旅224 (@Photo_Shirasu) February 28, 2025
今の東横線に新型車両入れると、設計やら訓練やら大変だし玉突きするのが大変そう
大井町線各停新型車両世田谷線新放送と同じ方になったりしないよね....
— Ryo〄 (@ryo37_happiness) February 26, 2025
使い回しか西村さん新録だといいけど...(急行導入時は新録された)
2. JR東海の211系6000番台、流鉄への譲渡なるか?
JR東海で活躍していた211系6000番台GG編成が引退し、流鉄に譲渡されるのではないかという噂が広まっています。この噂の発端は、千葉県の令和7年度予算案に「鉄道輸送対策事業費補助」が含まれており、その対象に流鉄が含まれていることです。
ただし
しかし、流鉄の変電所が211系の回生ブレーキに対応しているかについては疑問の声も上がっています。回生ブレーキは電力を再利用するシステムですが、流鉄の変電所がこのシステムに対応していない場合、211系は性能を十分に発揮できない可能性があります。
一方で、211系が他の地方私鉄に譲渡される可能性も指摘されており、今後の動向が注目されます。
鉄道ファンからは、211系の譲渡先に関する様々な憶測や、流鉄の変電設備に関する情報交換、過去の流鉄の写真などが共有されています。
流鉄に211系(シスGG編成)が譲渡されるとの噂が飛び交っていますね。
— 山眺 (@2_VIEVV) February 28, 2025
千葉県の令和7年度の予算案の「鉄道輸送対策事業費補助」の対象経費に「車両更新」の記述があります。
補助先はいすみ・銚子・小湊・流鉄の4社。このいずれかで来年度中に車両更新が計画されています。https://t.co/HhM1Q38xRR pic.twitter.com/5WHGFAB4xt
2025.2.28 静岡車211系ファイナルラン
— 東海 (@Ambitious__cj) February 28, 2025
ブツ8廃車回送
先頭GG9+GG8+GG6+GG5
211系静岡車はついに消滅😭
3扉で貴重なGG編成はまだ解体されず、一部編成は流鉄に譲渡へ pic.twitter.com/qxUlYUQqYx
#ありがとうJR東海211系
— 201系試作車 (@201series901) February 28, 2025
最後のJR東海211系GG編成4本、西浜松へ旅立ったようだが、果たして、この後、岳南なのか、はたまた、三岐鉄道なのか、流鉄流山線なのか、それとも、そのまま廃車となってしまうのか、、、
わからない所ですが、一旦お疲れ様でした!… pic.twitter.com/JDlxyEWuOt
TLで静岡区211系GG編成が流鉄に行くような話が流れてきたが
— 芋の山 次は3/2小牧基地 (@109fan) February 28, 2025
LL、SSが三岐に行けるほどの車両であるなら
同様の規格の鉄道会社に譲渡されても不思議ではないかなと
(流鉄は乗った事ないのでわからない) pic.twitter.com/tMXC6ptEXR
風の噂で聞いたんですけど、先日2月11日に引退した211系6000番台は、流鉄流山線に譲渡されるとか…静岡県の中古車が千葉県のベッドタウンを走るって、なんか凄い。
— O-train47🇻🇳 (@O_train47) February 28, 2025
ただ、あくまで噂ですよ!ガセでも責任は取りませんからね! pic.twitter.com/BjZBFq8bG3
2024.9.4
— 信濃路あずさ (@akashina_5402) September 4, 2024
今日の流鉄。
西平井変電所の脇をはしる″さくら″。流山線の隠れた要です。#しなあずの撮影記 pic.twitter.com/nezlkWFbqD
流鉄がJRから受電してるの初めて知る。変電所持ってないんや。
— のぞみ309号 (@gfs15kai5) December 22, 2022
2020.7.29
— 信濃路あずさ (@akashina_5402) July 29, 2020
今日の流鉄。
今月11日で開設30周年を迎えた西平井変電所。線路脇にひっそりと鎮座しています。#しなあずの撮影記 pic.twitter.com/WfhU0FazhS
いえいえ、電鉄が自前変電所を持たない事が異常なお話でございます....
— トレインタイムス(YouTubeにてLIVE他公開中) (@TrainTimesCIC) November 3, 2019
本当に流山線は流山市南部域の交通エアポケット地域を走るものですから必需とする方は多いのです...
素晴らしい絵...流鉄のどなたかもご覧になられれば喜ばれるかと存知ます!!
現場至近は馬橋。
— 野盗@野武士+赤備え増えた! (@1AwANG2druT2zo2) January 28, 2019
馬橋は流鉄の架線が繋がっている。
経緯はまだ国鉄の時代まで遡る。
電気を貰っていたから。
今は変電所が故障した際に補助して貰うらしい。 pic.twitter.com/6xKx2XeYH1
1. Tokyu Corporation to launch new train "6020 system"!
Tokyu Corporation is 2025, the new train "6020 system" is introduced. This is currently used by 9000 and 902018 90 cars will be introduced.
6020 series is superior in comfort, safety and environmental performance, and features air purifiers and high-back seats for increased comfort, multilingual LCD displays, easy-to-use luggage racks, and free space in all vehicles.
also low-noise motors and high-efficiency control devices, LED lighting reduces noise and power consumption. In terms of safety, a device has been introduced to constantly monitor the condition of the vehicle to prevent breakdowns and stabilize operations.
is based on white with orange bands, and the interior is designed to resemble the scenery along the railway.
railway fans expressed their hopes for the commercialization of the product at Plarail, and the future 7-car formations, 9000系・9020 series to Seibu Railway. There is also a lot of talk about the possibility of updating the broadcast of the Oimachi Line.
Tokyu Oimachi Line's new train "6020 series at each stop" to be introduced to retire 9000 series https://t.co/xhy5ow7JRD
— 273(つなみ) (@sas273_lj) February 28, 2025
tweet "New vehicle 6020 series will appear!"
— Soboro (@soboro_saboro) February 28, 2025
Tokyu Oimachi Line Citizen "O-"
Kintetsu Minami-Osaka Linemin"Eh, huh?
finally new cars are introduced at each stop on the Oimachi Line ...!
— OM9 0 1 5F (@OM90_15F) February 28, 2025
At a glance, the handrail next to the door is a cost-cut specification like the E235 series late 1000 series car.
strap has an improved shape. https://t.co/mzLOCmQzJ2
After all, the new train on the Oimachi Line will be expanded to the Oimachi Line 6020 series ~
I was expecting it, but if the Oimachi Line 6020 series for each station stop is released on Plarail, I will buy it
it seems to enter ❗ at once < / p>— 上原Ayumuちゃん大好き(田都2020、5000) (@86iqNukjnrulw3G) February 28, 2025
https://t.co/aZIuGvAQE1
— Journey Across the Diamonds (@Sd4lsH) February 28, 2025</ blockquote>
Tokyu Corporation has finally announced a press release on a new train for each station stop on the Oimachi Line.
I wonder if the introduction of the existing 6020 series with 5 cars is in consideration of the possibility of increasing the number of cars to 7 cars in later usage.
I think it's a very reasonable and realistic decision.There was a sighting at J-TREC Yokohama, but it seems that 🤔 the Tokyu Oimachi Line will introduce a 5-car train of the 6020 series, and the 9000 series and 9020 series will be transferred to Seibu.
— 4-channel (@Mmm79202401) February 28, 2025
The contents seem to be the same as 🤔 those of the 7-car train. The
5-car train was all used cars such as the 8090 series, but new cars have been introduced 🤗. 。 https://t.co/hfdjuuP4qhTokyu Electric Railway Oimachi Line Each Station Stop for
— Scene (@aizunosato254) February 28, 2025
New 6020 series vehicles to be introduced
Timing From the summer of 2025
number of cars 18 trains, a total of 90 cars (5 cars per train)
As a result, all 9000 series and 9020 series will be replaced by this vehicle
*official announcement on February 28
* I'm looking forward to Class A transportation.Even so, will the Oimachi Line break away from the Toyoko Line
— Ichitaka (Fukkan) @ 3/15 (Sat) Travel Ticket Trip 224 (@Photo_Shirasu) February 28, 2025
If you put a new train on the current Toyoko Line, it will be difficult to design and train, and it will be difficult to poke the ballIt's not going to be the same as the new train at each stop on the Oimachi Line and the new broadcast on the Setagaya Line.
— Ryo〄 (@ryo37_happiness) February 26, 2025
I hope it's a new record of Mr. Nishimura only to use ...
2. JR Tokai 211系6000 series, will it be transferred to Ryutetsu?
JR was active in the East Sea211系6000番台GG編 will retire and be transferred to Ryutetsu. The rumor originated in Chiba Prefecture Reiwa7 budget proposal includes a "subsidy for rail transportation measures project," and the target of the subsidy includes drift rail.
where
However, the drift iron substation is 211 systems. Regenerative braking is a system that reuses electric power, but if the substation of the drift iron does not support this system, 211 systems may not be able to perform at their full capacity.
on the other hand, 211 system may be transferred to other local private railways, and future trends will be closely watched.
railfans 211 system, the exchange of information on the substation equipment of the drifting iron, and photos of the past drift iron are shared.
There are rumors that the 211 series (SisGG formation) will be transferred to Ryutetsu.
— Mountain View (@2_VIEVV) February 28, 2025
Chiba Prefecture's FY Reiwa 7 budget proposal includes a description of "rolling stock renewal" in the target expenses of the "Subsidy for Rail Transportation Measures Project".
The four subsidy recipients are Isumi, Choshi, Kominato and Nagaretetsu. In one of these, it is planned to renew the vehicle within the next fiscal year. https://t.co/HhM1Q38xRR pic.twitter.com/5WHGFAB4xt
2025.2.28 Shizuoka car 211 series final run
— Tokai (@Ambitious__cj) February 28, 2025
/ 8 scrapped car transfer
top GG9 + GG8 + GG6 + GG5
211 series Shizuoka car finally disappears😭
3-door valuable GG formations have not yet been dismantled, and some formations will be transferred to Nagaretetsu pic.twitter.com/qxUlYUQqYx
#ありがとうJR東海211系
— Series 201 prototype (@201series901) February 28, 2025
It seems that the last four JR Tokai 211 series GG trains have left for Nishihamamatsu, but after this, will it be Gakinan, or the Sangi Railway, or the Nagaretsu Nagareyama Line, or will it be scrapped as it is、、、< br / I don't know >, but thank you for your hard work! … pic.twitter.com/JDlxyEWuOt
TL has been talking about the Shizuoka Ward 211 series GG formation going to Nagaretetsu< If br />LL, SS is a vehicle that can go to Sangi< it wouldn't be surprising if br /> transferred to a railway company of the same standard
— Potato Mountain Next is 3/2Komaki Base (@109fan) February 28, 2025
(I've never ridden a drift railway, so I don't know) pic.twitter.com/tMXC6ptEXR</ a>
style that the 211 series 6000 series, which was retired on February 11 the other day, will be transferred to the Nagaretsu Nagareyama Line ... It's kind of amazing that a used car from Shizuoka Prefecture runs in a bedroom town in Chiba Prefecture.
— O-train47🇻🇳 (@O_train47) February 28, 2025
but it's just a rumor! I don't take responsibility for it! pic.twitter.com/BjZBFq8bG3
2024.9.4
— Shinanoji Azusa (@akashina_5402) September 4, 2024
Today's drift iron.
"Sakura" on the side of the Nishihirai substation. It is the hidden linchpin of the Nagareyama Line. #しなあずの撮影記</ a> pic.twitter.com/nezlkWFbqD
I know for the first time that Ryutetsu receives power from JR. I don't have a substation.
— Nozomi 309 (@gfs15kai5) December 22, 2022
2020.7.29
— Shinanoji Azusa (@akashina_5402) July 29, 2020
Today's drift iron.
Nishihirai Substation celebrated its 30th anniversary on the 11th of this month. It sits quietly on the side of the railroad tracks. #しなあずの撮影記</ a> pic.twitter.com/WfhU0FazhS
No, it is an unusual story that the electric railway does not have its own substation....
— Train Times (available on YouTube LIVE) (@TrainTimesCIC) November 3, 2019
The Nagareyama Line really runs through the traffic air pocket area in the southern area of Nagareyama City, so there are many people who think that it is a necessity ...
great picture... I know that anyone from Nagaretetsu would be pleased if you could see it!
The nearest site is Mabashi.
— No-Samurai @ Nobushi + Red Prepared! (@1AwANG2druT2zo2) January 28, 2019
The bridge is connected by overhead wires of drift iron.
history still dates back to the days of the Japanese National Railways.
because I was getting electricity.
now seems to be able to assist when the substation breaks down. pic.twitter.com/6xKx2XeYH1
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